Program „Dobry Start - 300+” na nowych zasadach od 1 lipca 2021
Co się zmienia?
Składanie wniosków będzie odbywać się tylko w formie elektronicznej, a obsługą zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Dla rodziców, którzy do tej pory składali wnioski o świadczenie poprzez bankowość elektroniczną, PUE ZUS oraz system Empatia zmiana będzie niewidoczna, ponieważ z ich perspektywy składanie wniosków odbędzie się dokładnie w takim samym trybie.
Nie będzie możliwości złożenia wniosku w formie tradycyjnej – papierowej.
Wszyscy rodzice dzieci uczących się w szkołach od 1 lipca mogą, tak jak w ubiegłych latach, składać wnioski online:
Wnioski należy składać do 30 listopada.
Świadczenie dobry start wypłacane będzie wyłącznie w formie bezgotówkowej na wskazany we wniosku numer rachunku bankowego.
Korespondencja w sprawie świadczenia dobry start zarówno ze strony ZUS jak i osoby ubiegającej się odbywać się będzie wyłącznie w formie elektronicznej za pomocą systemu informatycznego PUE ZUS.
Świadczenie, tak jak dotychczas, nie przysługuje na dzieci rozpoczynające roczne przygotowanie przedszkolne (zerówka).