
12 stycznia 1958 roku na stację "Pilawa" wjechał pierwszy osobowy pociąg elektryczny. Był to historyczny moment i wielkie wydarzenie dla mieszkańców Pilawy i okolicznych wsi, którzy tłumnie zjawili się, by powitać długo wyczekiwaną nadzieję na lepszą komunikację ze stolicą.
"W niedzielę 12 stycznia 1958 r. ze stacji Otwock wyruszył w kierunku Pilawy pierwszy osobowy pociąg elektryczny z przedstawicielami rządu, dyrekcji kolei i innymi osobistościami prowadzony przez maszynistę Władysława Koca. Od Otwocka do Pilawy włącznie każdy peron był wypełniony tłumami mieszkańców okolicznych wsi, którzy chcieli zobaczyć nie tylko pierwszy na trasie pociąg elektryczny, ale także jadącą z nim nadzieję na poprawę komunikacji. Także na zwiastowanie pewnego wzrostu statusu społecznego swoich miejscowości i tym samym poprawę codziennego życia." - to fragment artykułu autorstwa Włodzimierza Winka pt. "Historia linii nr 7. Jak walczono o elektryfikację i drugi tor między Otwockiem a Pilawą" zamieszczonego na stronie rynek-kolejowy.pl, opisujący ciekawą historię walki o elektryfikację linii pilawskiej.
„Życie Warszawy”, jako największy orędownik elektryfikacji linii, w zakończeniu relacji z przejazdu pierwszego pociągu napisało: „Kolej elektryczna przyniesie mieszkańcom osiedli pomiędzy Otwockiem a Pilawą krótszą o pół godziny, wygodniejszą i kulturalniejszą komunikację z Warszawą, zaś dla warszawiaków, a szczególnie dla młodzieży zbliży doprawdy znakomite i prawie nieznane lesiste tereny Celestynowa, Pogorzeli, Kołbieli i Chrosny, idealne na letnie kampingi. Dziękujemy wszystkim ludziom za ich społeczną pracę przy elektryfikacji”. - czytamy dalej w artykule.
Zachęcamy do zapoznania się z całością tekstu, który można przeczytać na stronie: https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/historia-pewn...